![]() |
Re: Citazioni frasi da canzoni che vi piacciono o che state ascoltando
I'll be your mirror, reflect what you are, in case you don't know :arrossire:
|
I think I'm drowning, asphyxiated. I want to break the spell that you've created.
You're something beautiful, a contradiction. I want to play the game, I want the friction. You will be the death of me. Yeah, you will be the death of me. |
This place is so empty
My thoughts are so tempting I don’t know how it got so bad Sometimes it’s so crazy that nothing can save me But it’s the only thing that I have |
I'm so happy because today
I've found my friends They're in my head I'm so ugly, but that's okay, 'cause so are you We've broken our mirrors Sunday morning is everyday for all I care And I'm not scared Light my candles in a daze 'Cause I've found god |
"My propeller, won't spin And I can't get it started on my own When are you arriving?" |
addominali a tavola e bicipiti al bancone
|
Quote:
|
The wall on which the prophets wrote Is cracking at the seams Upon the instruments of death The sunlight brightly gleams When every man is torn apart With nightmares and with dreams, Will no one lay the laurel wreath When silence drowns the screams Confusion will be my epitaph As I crawl a cracked and broken path If we make it we can all sit back and laugh, But I fear tomorrow I'll be crying, Yes I fear tomorrow I'll be crying King Crimson - Epitaph |
And all the world's a mess
Saving art there's nothing left Don't try to understand Steal some joy if you can Like thieves[...] Da Like Thieves,Sad Lovers and Giants |
Sometimes you make me feel
Like I'm living at the edge of the world Like I'm living at the edge of the world It's just the way I smile, you said Da,Plainsong,The Cure |
I was spending my time in the doldrums
I was caught in a cauldron of hate I felt persecuted and paralyzed I thought that everything else would just wait While you are wasting your time on your enemies Engulfed in a fever of spite Beyond your tunnel vision reality fades[...] Da Lost for words,Pink Floyd |
Certo bisogna farne di strada
da una ginnastica d'obbedienza fino ad un gesto molto più umano che ti dia il senso della violenza però bisogna farne altrettanta per diventare così coglioni da non riuscire più a capire che non ci sono poteri buoni [...] Da Nella mia ora di libertà,Fabrizio De Andrè |
La Bomba in testa.
... e io contavo i denti ai francobolli dicevo "grazie a Dio" "buon Natale" mi sentivo normale eppure i miei trent'anni erano pochi più dei loro ma non importa adesso torno al lavoro. Cantavano il disordine dei sogni gli ingrati del benessere francese e non davano l'idea di denunciare uomini al balcone di un solo maggio, di un unico paese. E io ho la faccia usata dal buonsenso ripeto "Non vogliamoci del male" e non mi sento normale e mi sorprendo ancora a misurarmi su di loro e adesso è tardi, adesso torno al lavoro. Rischiavano la strada e per un uomo ci vuole pure un senso a sopportare di poter sanguinare e il senso non dev'essere rischiare ma forse non voler più sopportare. Chissà cosa si trova a liberare la fiducia nelle proprie tentazioni, allontanare gli intrusi dalle nostre emozioni, allontanarli in tempo e prima di trovarsi solo con la paura di non tornare al lavoro. Rischiare libertà strada per strada, scordarsi le rotaie verso casa, io ne valgo la pena, per arrivare ad incontrar la gente senza dovermi fingere innocente. Mi sforzo di ripetermi con loro e più l'idea va di là del vetro più mi lasciano indietro, per il coraggio insieme non so le regole del gioco senza la mia paura mi fido poco. Ormai sono in ritardo per gli amici per l'odio potrei farcela da solo illuminando al tritolo chi ha la faccia e mostra solo il viso sempre gradevole, sempre più impreciso. E l'esplosivo spacca, taglia, fruga tra gli ospiti di un ballo mascherato, io mi sono invitato a rilevar l'impronta dietro ogni maschera che salta e a non aver pietà per la mia prima volta. de andrè |
Cara Valentina il tempo non fa il suo dovere
e a volte peggiora le cose credimi pensavo davvero di avere superato il momento difficile ed ancora adesso non mi è chiaro lo sbaglio che ho fatto se il vero sbaglio è stato il mio [...] Da Cara Valentina,Max Gazzè |
Half-wracked prejudice leaped forth, "rip down all hate, " I screamed
Lies that life is black and white spoke from my skull, I dreamed Romantic facts of musketeers foundationed deep, somehow Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now[...] Da My back pages,Bob Dylan |
Young man says you are what you eat - eat well
Old man says you are what you wear - wear well You know what you are, you don't give a damn Bursting your belt that is your homemade sham[...] Da Dancing with moonlight knight,Genesis |
Johny, can you hear me?
|
Dedicata a tutti i profeti della vendetta e ai razzisti:perfetto:
Gigantic, gigantic, gigantic A big big love Gigantic, gigantic, gigantic A big big love[...] Da Gigantic, ThePixies |
No it ain't no use in callin' out my name, gal
Like you never done before And it ain't no use in callin' out my name, gal I can't hear ya any more I'm a-thinkin' and a-wond'rin' wallkin' way down the road I once loved a woman, a child I am told I give her my heart but she wanted my soul But don't think twice, it's all right[...] Da Don't think twice it's alright,Bob Dylan |
I have faith
that you are safe On your last stop you said the bright warm light will bring you home did you lie, my dear did you lie? The day is dark I’m all alone if you are there just let me know When the ashes arise the light shall fall will you find me oh will you find me When the sky is dead and forever gone will you find me oh will you find me |
Tutti gli orari sono GMT +2. Attualmente sono le 19:45. |